Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hospodářská zvířata zažívají transporty smrti. Kdy řekneme STOP?

1. 03. 2015 10:57:08
Případy týrání zvířat i psích „množíren“ vyvolávají mezi lidmi velký rozruch. Děsivé případy, kdy je němým tvářím, které se nemohou bránit, ubližováno, se však netýkají jen domácích zvířat. Ale v mnohých případech i zvířat hospodářských. Zásadní problém, na který upozorňuje i řada nejrůznějších iniciativ, vidím v délce transportu hospodářských zvířat. Ten totiž mnohdy přesahuje hranice únosnosti.

Zvířata jsou převážena napříč Evropou, prakticky jako zboží. Za vše mluví čísla. Za první polovinu roku 2012 jsme vyvezli 39 543 prasat do Maďarska, nebo 12 868 kusů skotu do Nizozemska. V žádném případě se tak nejedná o malé počty. Vzhledem k tomu, že mnoho dopravců nedodržuje s vidinou vyššího zisku předepsané normy, zvířata jsou na sebe namačkaná, trpí stresem a často dochází k jejich zranění. Díky neexistujícímu omezení doby transportu, jsou nucena balancovat při jízdě bez odpočinku klidně desítky hodin, a to za každého počasí. V létě tedy mohou trpět přehřátím a v zimě mrazem.

Tyto podmínky jsou hrozivé pro zvířata, ale v konečném důsledku i pro lidi. Díky okolnostem transportu hrozí, že zvířata se nakazí nejrůznějšími nemocemi. A budeme-li se na situaci dívat antropocentricky, v konečném důsledku to může ohrozit právě i lidské životy. Například ve Velké Británii se díky těmto převozům a obchodování na trzích, enormně rozšířila slintavka a kulhavka.

I když Česká republika byla v některých ohledech napřed před evropskými nařízeními, rozhodně to pro vyřešení situace nestačí. Česká Státní veterinární správa totiž už v roce 2004 zavedla povinné školení pro řidiče a posádky transportních vozidel. Tento krok podnikla jako první země EU.

Plně podporuji snahu mnoha organizací, které chtějí uzákonit maximální délku trvání převozu hospodářských zvířat na osm hodin. Pro je i Evropský parlament, který o věci několikrát hlasoval. Buďto chtěl prosadit osmihodinovou maximální délku anebo maximální možnou vzdálenost přepravy, a to na 500 kilometrů.

I když tyto kamiony směřují buďto na jatka nebo na další výkrm zvířat, dopřejme jim důstojnost. Dopřejme jim to, o čem sami tak často mluvíme. Díky Schengenskému prostoru a dalším finančním zvýhodněním EU se bude se zvířaty obchodovat na velké vzdálenosti ještě více. Proč nejsou zvířata odvezena na jatka nebo dokrmována v lokalitě, ze které pochází? Opět díky penězům, protože jsou převážena stovky kilometrů tam, kde je to levnější. Za naši „konzumní společnost“ trpí němé tváře. Jedině změna legislativy umožní říct STOP transportům smrti.

Autor: Marek Černoch | neděle 1.3.2015 10:57 | karma článku: 20.63 | přečteno: 609x

Další články blogera

Marek Černoch

Evropa pod náborem teroristických útoků

Evropou otřásl další brutální teroristický útok. Dočkáme se už konečně adekvátní reakce evropských politiků?

23.5.2017 v 12:16 | Karma článku: 35.64 | Přečteno: 1190 | Diskuse

Marek Černoch

Hrozí nám absolutní ztráta soukromí?

Evropská unie chystá v tichosti změnu zákona, podle kterého bude mít policie právo číst naše zprávy přes chat.

31.3.2017 v 17:41 | Karma článku: 34.40 | Přečteno: 899 | Diskuse

Marek Černoch

Žijeme snad v době, kdy se za pravdu trestá?

Evropský parlament zrušil poslaneckou imunitu šéfce Národní fronty Marine Le Penové. Policie zahájila vyšetřování poté, co Le Penová zveřejnila záběry z vražd páchaných islámskými radikály.

6.3.2017 v 13:05 | Karma článku: 41.78 | Přečteno: 1650 | Diskuse

Marek Černoch

Incident indického Boeingu 777 nad ČR očima bývalého pilota Boeingu

Dopravní letadla mají minimálně dvě rádia (vysílačky), mají tzv. odpovídač sekundárního radaru (díky kterému jsou vidět na radaru) a další systémy, kterými jsou schopny komunikovat s řízením letového provozu nebo nebo s dispečinke

22.2.2017 v 15:20 | Karma článku: 35.17 | Přečteno: 2197 | Diskuse

Další články z rubriky Politika

Milan Hulík

Od pravdy alternativní k pravdě žertovné

Některé výroky vstupují do dějin. Jako např. výrok prezidenta Antonína Novotného z roku 1967, který dnešní doba celosvětově a v ČR mimořádně aktualizovala.

18.1.2018 v 18:40 | Karma článku: 12.95 | Přečteno: 307 | Diskuse

Jiřina Holotová

Manipulátoři.cz a Popravdě.cz se treflili do vlastní nohy, když sami šíří dezinformace

Tváří se profesionálně, ale sami jsou amatéři. Vydávají se za pravdu, ale sami šíří lži a dezinformace. Radí voličům, ale sami používají manipulace. Dávají odborné rady profesionálům, ale sami nemají informace ověřené.

18.1.2018 v 17:56 | Karma článku: 34.31 | Přečteno: 1207 | Diskuse

David Wiltsch

Proč nevolit Drahoše

Máme za sebou první kolo prezidentských voleb a do druhého kola postoupili Miloš Zeman a Jiří Drahoš. Ze všech stran se na mne valí hromada informací, co je Jiří Drahoš zač a proč jej nevolit.

18.1.2018 v 17:14 | Karma článku: 22.50 | Přečteno: 1231 | Diskuse

Jiří Míka

Co je zajímavého na Římském klubu?

Média hlavního proudu reagují na téma členství Drahoše/Zemana v Římském klubu. Proč se to řeší? Co je špatného na nějakém diskuzním klubu? Sám šéf české pobočky doporučil psychiatra těm, kterým se Římský klub nezdá.

18.1.2018 v 17:05 | Karma článku: 20.86 | Přečteno: 663 | Diskuse

Přemysl Černý

Nechcete rádia už s tím přestat ?

Především tím myslím veřejnoprávní rozhlas, který platíme, někdo i proti své vůli. Pamatujete si ještě kolik kapel, zpěváků a písniček je u nás v České republice za ta desetiletí nahrávání ?

18.1.2018 v 17:02 | Karma článku: 20.19 | Přečteno: 545 | Diskuse
Počet článků 102 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1575

Dopravní pilot a v současnosti poslanec Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR. Veřejně činný. Osobní stránky www.marekcernoch.cz





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.